30 Mart 2010 Salı

kuru bamya çorbası, olur mu olur

Kuru bamya.
Soran olursa sevmem :) Peh
Annecim geçen gelişinde sahile gidip gelirken görmüş göz ucuyla. Konyahan Etli Ekmek diye...
İyi ki görmüş.
Kuru bamya çorbasından istedik. Arkasından pide faslı olacak diye rica ettik, bir porsyonu ikiye bölerler mi diye?
- Hay hay dediler. 1/2 porsyon rahatlıkla doyurur bu arada.
Kuru bamya bu kadar güzel olabilir mi? İçine laf olsun diye değil ama tam da tadında ve kıvamında et konur mu?
Alt tarafı çorba deyip geçmem bundan sonra.
Annecim tez gelsin, yine gidelim.
Yine de bamyanın tazesi tabii ki favorim. Nasıl Tijen methiyeler düzüyorsa enginara, sultani bezelyeye benim de kırk şarkım var,kırkı bamya üzerine!
Arka balkonda devşirme bir küçük boy dondurucu bile var, sırf yazın daha çok bamya alıp gerçek güneşte yıkanmış domateslerle şöyle bir çevrilip kışa kadar saklansın diye:)
Ama illa ki içinde nar ekşisi olacak, illa ki!

20 yorum:

  1. ama Tijen'in bir bamya kızarması tarifi vardı . Aklımda hala. Yapıcam onu, şu iri bamyalar bi gelsin pazara.

    Kuru bamyaya da bayılırım, kuzu etli olursa bir de...

    Çook öptüm...

    YanıtlaSil
  2. Ben bamyayı önce yıkar, açık havada kurutur havası alınmış poşetlerde saklarım. Domatesle nasıl saklanıyor pek anlamadım. Kesinlikle benim cehaletim. Böyle şeylerin doğrusunu hiç bilmem.

    YanıtlaSil
  3. bamya çorbası Eskişehir'in Sivrihisar ilçesine ait bir çorba. (benim bildiğim)
    Buralarda pek bir yapılır, sevilir; ben de severim. kendim yapmam ama yapan bulunca da hüpletirim :))

    YanıtlaSil
  4. ben de çok özledim annemi :(((

    tez gelsinler bence de :(((

    YanıtlaSil
  5. Nalan hanım,
    Öncelikle ilginiz ve pembe domates fidelerim hakkındaki önerileriniz için çok teşekkür ederim.
    İlk kez tohumdan bitki yetiştiriyorum ve çok heyecanlıyım. Öyle çok istiyorum ki onların domateslerle dolu dallarını görmeyi.
    Bloğumda da belirttiğim gibi günde kaç kez gidip bakıyorum büyüyüp, dalları kalınlaşıyor mu diye. Sulama konusunda daha cimri davranın demişsiniz. Yine spreyle günde kaç kez sulamalıyım, kaç gün sonra üstlerine toprak ilave etmeliyim bilmiyorum.
    İkinci şaşırtmayı ne kadar sonra yapmam lazım.
    PDA'yı kaç kez okudum ama tekrar tekrar okumam lazım galiba. Sayfanıza da yeni geldim. Eminim ki sayfanızda da gezdiğimde bana yardımcı olacak bilgileri bulacağım.
    Kurusunu da tazesini de adına şarkılar besteleyecek kadar çok severim bamyanın. Belki bir koro bile oluşturabiliriz bir araya gelerek.
    Tekrar teşekkür eder, sevgilerimi gönderirim.

    YanıtlaSil
  6. Off, nasıl da canım çekti, şöylee bol domatesli bir bamya, ister kuru ister taze olsun fark etmez:)

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. lale,
    ben de ayvacık pazarında gördüm geçen yaz o bamyaları. gözlerim iri iri açıldı valla :)

    YanıtlaSil
  8. sevgili asuman,
    yazın kızıltoprak'ta pembe domatesler satan bir manav buldum ben. kendi bahçesinde yetiştirdikleri. o kadar narin ki akşam geri götüremeyeceği zamanlar bana bedava bile kilolarca domates verdi.
    rendelediğim domatesle birlikte yıkayıp kurutup ayıkladığım taze bamyayı tencerede hafifçe döndürdüm. rengi biraz değişmesi yeterli.
    sonra soğutup buzdolabı poşetlerine doldurup derin dondurucuya. çıkartıp soğanını ve sızma zeytinyağını katıp pişiriyorum, tabi nar ekşisi katarak :)
    yazın aldığın domates gerçek olduğu için tadı da farklı oluyor.
    bu yaz en az 25 kg da pembe domates hazırlama niyetim var dondurucu için.
    sadece rendele ve poşetle. aşırı kolay.

    YanıtlaSil
  9. meleğim,
    nasıl darma duman ettin beni akşam.
    çok özledim ben de. artık burnumda tütüyor. hafta sonu kaç git, bir şey anlamıyorum. gelsin artık bir an önce!

    YanıtlaSil
  10. ışıl hanım,
    siz de alışacaksınız, fidenin halinden anlayacaksınız ne zaman su ne zaman toprak takviyesi olacağını.
    elinizle nemi kontrol edin, hatta tarif etmişler sitede de,üst katman susuz görünse de siz toprağın biraz altına da bakın, güzel nemliyse gerek yok sulamaya. çürütmeyelim bitkiyi diye.
    gelin hazır bamya ile başlamışken o nefis makaronlar için de besteler yapalım biz :)
    sevgiler
    fideler henüz küçükken spreyle sulama en kolayı.
    ikinci şaşırtma için gövdenin kalınlaşması, en azından kurşun kaleme yaklaşması gerek. yaprak sayısı da fazlalaşacak,8 yaprak olması gerek.

    YanıtlaSil
  11. sevgili çınar,
    bamya olsun da!
    bu kuru bamya çorbasından önce illa taze olsun ya da dondurucudan çıkarıp yaptığım olsun diyordum ama bu restoran yörese tatlar konusunda çok başarılı.
    bol domatesli bamya, evet evet akor doğru :)

    YanıtlaSil
  12. minimalistim,
    konya'ya da ait yerel bir tat demek ki, üstelik bu restoranda da çok güzel hazırlamışlar. umarım ilk günlerin heyecanı hep devam eder, bozulmaz tatlar.
    yapan olursa lüpletmek,hüpletmek şart. bu konuda hem fikirim seninle.

    YanıtlaSil
  13. Bamyayı bende çok severim. Tazesini ayrı, kurusunu ayrı:)

    Afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  14. sevgili ruhdağı,
    kurusunu güya sevmezdim,demek ki iyi yapan olacak öyle yiyeceksin. pek güzeldi pek :)
    bu arada disk atan atleti de görmek istiyorum bir an önce. bu cumartesi gitmeli, çanakkale'de geçici müzekartım vardı iki ay içinde gidip kalıcı olanını almadım tembel tenekelik edip. bu sefer bari almalı.

    YanıtlaSil
  15. ben annemi özlemedim akşama eve gidince görücem isterseniz benim anneyi biraz size yollayayım ben de özlemiş olurum :)

    şaka bi yana o kadar yemek seçen biri olmama rağmen bamya sevmeme herkes çok şaşırmıştır. olsa da yesem bugün ne görsem yiyecek saldıracak durumdayım hayrolsun inşallah :)

    YanıtlaSil
  16. ah petro,
    senin yaptığını kimsecikler yapmaz yahu :(
    bende de derin dondurucuda az kaldı ama şırrakk diye çıkarıp pişirecek mincik mincik bamyalardan var :)

    YanıtlaSil
  17. Biz de yaparız kuru bamya çorbasını, etli değil ama yeşil mercimek ve erişte desteği ile, nefisss olurrrrrr...

    YanıtlaSil
  18. filiz,
    senin verdiğin tarif de en az tarhana kadar besleyiciliği bol bir şey. protein, karbonhidrat,en sevdiğimden sebzesi :)
    daha iyisi şam'da kayısı.

    YanıtlaSil
  19. bamya ve illaki enginar heykelleri yapılmasını talep ediyorum!

    YanıtlaSil
  20. özlemaki,
    katılıyorum sana !!!

    YanıtlaSil