4 Kasım 2009 Çarşamba

Gdo Zehirleri ve Şeker Fabrikalarının Özelleştirilmesi

" aaa kuş var " diyerek neleri yutturuyolar bize !!!!

Tayfun Özkaya

"Ne ilgisi var?" demeyin. Çok ilgili. Bir taraftan şeker fabrikaları özelleştiriliyor, diğer yandan Tarım Bakanlığı bir yönetmelikle GDO'lu ürünlerin ithalatına kapıyı ardına kadar açıyor. Biliyorsunuz artık mısırdan şeker üretilebiliyor. Türkiye'de Amerikan şirketleri bunun için
yerleştiler.

Mısırın çoğu Amerika'dan ithal ediliyor ve bunlar GDO'lu. Mısır'dan şeker üretmek için, daha doğrusu mısır nişastasını şekere (früktoz şekeri) dönüştürmek için biyoteknoloji ürünü, yani GDO'lu enzimler kullanılmakta.

Bunun için yılda dünyada 200 milyon dolarlık enzim satılmakta. (Monthly Rewiev Press yayını Hungry for Profits adlı kitapta sayfa 114) Bu nişasta bazlı şekere İngilizce "High Fructose Corn Syrup" yani "Yüksek Oranlı Früktoz Mısır Şurubu" denmekte. Kısaltması HFCS. Bu Amerikan
şirketleri bu ürün için ayrılan kotayı yükseltmek, mümkünse kotayı kaldırmak istiyor.

Bunun için engel nedir? Engel Türkiye'de şeker pancarına dayalı şeker üretimidir. Mısır şurubu Amerikan şirketlerine çok kâr bırakıyor. Onun için şeker fabrikalarının özelleşmesi gerekli. Bunları kendileri alarak kontrol etmeseler bile, bu özelleşme sonunda şeker fabrikalarının çoğunun kapanacağı düşünülüyor. Açık tabii mısır şurubu ile kapatılacak.

Türkiye mısır ithali için parayı nereden bulacak? Kapanacak olan (çoğu geri kalmış yörelerimizdeki) şeker fabrikalarındaki işçiler işsiz kalınca nerede iş bulacak?Pancar üretemeyecek olan çiftçiler nasıl geçinecek? Bunlardan onlara ne? Küreselleşme zaten bu demek değil mi?

Bu arada hem enzimi, hem de mısırı GDO'lu olacak olan bu şekerin sağlık üzerindeki zararları olacak. Ayrıca bu mısırdan üretilen şeker fruktoz olduğu için GDO'suz mısırdan üretilse bile şeker pancarı şekerine göre çok daha sağlığa zararlı olacak. Çünkü vücutta hızlıca yağa dönüştürülüyor.

ABD'de kullanılan şekerin yarısı bu mısır şurubudur. Kola, pasta vb. birçok üründen kişi başına 70 kilo şeker almaktalar. Bu yüzden ABD'de bazı eyaletlerde halkın yarısından çoğu obez oldu.

Obez şişman değildir. Aşırı şişmandır. Bunlara bakarsak ABD halkı en yüksek (ortalama olarak tabii) milli gelirle, dünyada en kötü beslenen bir toplumdur. İşin bir de bu yanı var.

Ayrıca Monsanto şeker pancarında da GDO'lu çeşitler üretmek için çalışmalar yapmaktadır. Üretilecek çeşit çoğu durumlarda olduğu gibi yabancı otlara (herbisitlere) dirençli olacak. (www.bio.org/speeches/pubs/er/BiotechGuide.pdf) Bunun sonucu da şüphesiz daha çok yabancı ot öldürücü kullanımı olacaktır. Mısır ve pamuk üretiminde Brezilya ve ABD'de böyle olmuştur.

Gündemde yer alan GDO'nun kullanımına izin verilmesi ve şeker fabrikalarının özelleştirilmesi çiftçimize, işçimize ve tüketicimize zararlıdır. Bu ise 70 milyon insan demektir.

EGE ÜNİVERSİTESİ

4 yorum:

  1. çok büyük çok planlı çok organize işler bunlar tüm dünyanın düzeni neredeyse böyle değişiyor e napıcaz dünya çok korkunç bi hal alıyor evlatlarımıza ne bırakıcaz biz?

    YanıtlayınSil
  2. Her neresinden bakarsak bakalım GDO lu ürünler insan sağlığına direk zarar vermenin yanısıra, işsiz aşsız bırakarak ta zarar veriyor. Bu öyle bir çember ki dışına çıkmak imkansız. Yöneticiler bu kadar dışa bağımlıyken, ya da maşa durumundayken, ne deniyorsa yapmak durumundalar. Olan da her zamanki gibi gariban halka olacak:((

    Sevgiler,

    YanıtlayınSil
  3. sevglii meltem,
    organize işler bunlar, hem de cep dolduran bol paralı işler bunlar :)
    dediği gibi relikte,
    para nerde ?
    araba nerde ?

    YanıtlayınSil
  4. sevgili çınar,
    olan tabii ki gariban millete olacak.
    hiç dört kolluda şehit cenazesi olur mu? tabutun içindeki bakan ya da başbakan oğlu olsun ?
    hiç aklın kesiyor mu ?
    misal...

    YanıtlayınSil